Наказами Міністерства фінансів України від 09.06.2023 № 305 та від 30.06.2023 № 356 розширено перелік документів, з якими фізична особа може звернутися до територіального органу Державної податкової служби України (ДПСУ) з метою отримання картки платника податків.
Напрацювання та супроводження рішення здійснювалось у межах роботи Координаційного штабу з питань забезпечення повернення в Україну громадян із ТОТ.
Запропоновані Мінфіном і ДПСУ новації покликані полегшити українцям процедуру отримання необхідних документів із Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
В тому числі нашим співвітчизникам, які виїжджають із ТОТ, не маючи документів, що підтверджують реєстрацію місця проживання/перебування на території, яка наразі знаходиться під тимчасовою окупацією.
Відтепер перелік документів, з якими фізичні особи можуть звернутися до територіальних органів ДПСУ для отримання картки платника податків, включає цифрові документи, які є аналогами паперових.
До таких цифрових документів належать: Е-свідоцтво про народження, Е-паспорт, Е-паспорт для виїзду за кордон, а також тимчасовий цифровий документ єДокумент, що посвідчує особу у період дії воєнного стану.
Крім того, для отримання картки платника податків громадяни України можуть надавати інформацію про:
– задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування);
– зареєстроване місце проживання ВПО (надається у разі реєстрації або декларування такою особою місця свого проживання без зняття з реєстрації свого попереднього місця проживання на ТОТ).
Зазначеним рішенням також передбачено здійснення обслуговування громадян у будь-якому територіальному органі ДПСУ (за принципом екстериторіальності).