burger

РОБОТА УПРАВЛІННЯ КОМУНІКАЦІЇ І ПРЕСИ. ІНФОРМАЦІЙНИЙ СУВЕРЕНІТЕТ

Інформаційна підтримка мешканців деокупованих та прифронтових регіонів, ТОТ, внутрішніх переселенців та тих, хто мусив покинути Україну через війну,— ключова задача Управління (зараз: Сектор комунікації і преси). Головна мета — реінтеграція згаданих категорій громадян у інформаційний, культурний та ментальний простір України.

Протягом 2-х років (листопад 2021-листопад 2023 р.р.) на ресурсах Мінреінтеграції опубліковано, а на інших ресурсах поширено понад 20 тис. матеріалів.

1.1. Напрямки та тематика:

А) Гуманітарне реагування (евакуація, допомога ВПО):

 евакуація з небезпечних районів, статистика;

— допомога ВПО у отриманні фінансової підтримки, розселення, працевлаштування тощо;

— інтеграція внутрішніх переселенців у громади, що їх приймають;

— статистика повернення українців додому з-за кордону та місць тимчасового перебування в країні;

— робота центрів та хабів для допомоги переселенцям (в Україні та за кордоном);

— ремонт/реконструкція житла для ВПО;

— релокація підприємств;

— працевлаштування ВПО на новому місці;

— кредити та грантові програми, гуманітарна та фінансова допомога ВПО від Уряду та міжнародних організацій;

— історії успіху ВПО на новому місці.

Б)Відродження України

— відродження деокупованих територій;

 міжнародна підтримка та допомога Україні, фінансова, матеріальна, а також допомога у відбудові інфраструктури областей.

В) Крим — це Україна!

Матеріали навколо тематики деокупації Криму:

— Створення кадрового резерву для Криму

— Народний спротив на півострові

— Оновлена Стратегія деокупації Криму

— Невідворотна відповідальність колаборантів та колонізаторів за військові злочини.

Г) Діяльність Офісу уповноваженого зі зниклих безвісти:

— зустрічі з рідними військовополонених та підтримка цих людей;

— обмін тіл загиблих.

Д) Діяльність Національного інформаційного бюро:

— ведення реєєстрів, аудит реєстру цивільних заручників рф та створення реєстру політв’язнів;

— робота платформи «Діти війни».

Є) Повернення депортованих українців:

— повернення українських захисників на Батьківщину;

— пошук та повернення дітей.

Ж) Законотворча діяльність Мінреінтеграції:

— законопроєкти щодо кримінальної відповідальності за колабораціонізм на ТОТ;

— ініціатива щодо порядку визначення збитків, завданих рф

— документування воєнних злочинів

— кредитування ВПО

тощо

З) Протимінна діяльність:

— статистика знешкоджених боєприпасів;

— міжнародна підтримка в розмінуванні;

— проведення тренінгів за участі міжнародних організацій;

— участь Мінреінтеграції у міжнародних проєктах з протимінної діяльності;

— просвітницька робота з населенням та школярами.

І) Корисна юридична, просвітницька та практична інформація для мешканців ДОТ, прифронтових регіонів, ТОТ, а також для внутрішніх переселенців:

— додатки, чат-боти, онлайн-сервіси та курси;

— алгоритми дій та інструкції;

— майстер-класи, активності та навчання.

К) Гарячі лінії Мінреінтеграції та комунікація відомства з населенням.

Л) Життя українців за кордоном:

— статистика прибулих та працевлаштованих українців;

— реабілітація та допомога;

— особливості отримання медичної, соціальної та ін. допомоги;

— освіта за кордоном.

1.2. Ключові кроки:

§ Оновлено сайт Міністерства. Відкрито нові рубрики для ВПО та мешканців ТОТ.

§ Створено офіційний чат-бот Міністерства.

§ Проведено 4 інформкампанії, в межах яких:

§ На деокупованих територіях розміщено 23 постери
на білбордах.

§ Надруковано тираж буклетів (понад 300 тисяч примірників), та 35 тисяч постерів з корисною інформацією. До кінці року буде надруковано та поширено ще 245 тис. євробуклетів, понад 36 тис. постерів.

§ Розроблено й поширено 12 відеороликів про права та можливості ВПО й гарячі лінії Мінреінтеграції.

§ Проведено декілька десятків прес-конференцій та брифінгів Віцепрем’єр-міністра України Ірини Верещук.

§ Організовано понад 200 включень Віцепрем’єра до прямих ефірів, інтерв’ю та виступів у ЗМІ на актуальні теми.

§ Створено та поширено понад 1200 годин контенту у теле- та радіоефірі регіональних мовників.

2.1. Інформаційний суверенітет

З метою забезпечення інформаційного суверенітету України та розвитку мов корінних народів, Мінреінтеграції вживає заходів, визначених Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення інформаційного суверенітету України, розвитку мов корінних народів, що проживають на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2021 р. № 201 (Бюджетна програма 3901080).

До сфери управління Мінреінтеграції належить ДП «ІНФОРМАЦІЙНЕ АГЕНСТВО «РЕ-ІНФОРМ» (далі — ДП «ІА «РЕ-ІНФОРМ»), яке було утворене у 2022 році.

Основною метою діяльності ДП «ІА «РЕ-ІНФОРМ» є підготовка, створення та поширення інформації, формування інформаційного простору в інтересах відновлення територіальної цілісності і державного суверенітету України. Протягом 2022 року ДП «ІА «РЕ-ІНФОРМ» здійснило заходи спрямовані на забезпечення доступу до інформації громадян, що проживають на тимчасово окупованих територіях, прилеглих до них регіонах, а також на деокупованих територіях, загалом створено та поширено інформаційного продукту: 167 годин на телебаченні і 459 годин на радіо, на загальну суму 14,8 млн грн. (Додаток 1)

Протягом 2023 року ДП «ІА «РЕ-ІНФОРМ» здійснило заходи спрямовані на забезпечення доступу до інформації громадян, що проживають на тимчасово окупованих територіях, прилеглих до них регіонах, а також на деокупованих територіях, загалом створено та поширено інформаційного продукту: 175 годин на телебаченні і 401 годин на радіо на загальну суму 15, 5 млн грн. (Додаток 2)

Близько 20 тис. матеріалів було опубліковано після 24.02.22 на ресурсах Мінреінтеграції та ІА «Ре-Інформ». Проведено 4 інформкампанії. Оновлено сайт Міністерства. Відкрито нові рубрики для ВПО та мешканців ТОТ. Створено офіційний чат-бот Міністерства. На деокупованих територіях розміщено 23 постери на білбордах. Надруковано один тираж буклетів (понад 300 тисяч примірників), та 35 тисяч постерів з корисною інформацією. До кінця 2023 року буде надруковано та поширено ще 245 тис. євробуклетів, понад 36 тис. постерів.

Проведено 10 прес-конференцій та брифінгів Віцепрем’єр-міністра України Ірини Верещук. Відбулося понад 200 включень Віцепрем’єра до прямих ефірів, інтерв’ю та виступів у ЗМІ на актуальні теми.

Додаток 1.

2022 рік

Стан виконання бюджетної програми 3901080 «Забезпечення інформаційного суверенітету України, розвиток мов корінних народів, що проживають на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим та м. Севастополь» 2022 рік.

Протягом 2022 р. ДП «Інформаційне агентство «Ре-ІНФОРМ» здійснило заходи, що спрямовані на забезпечення доступу до інформації громадян, що проживають на тимчасово окупованих територіях, прилеглих до них регіонах, а також на деокупованих територіях. Заключено договори:

— ТОВ «Телевізійна Компанія «АТЛАНТ-СВ» (супутник) на суму 1 299 600,00 грн. Створено та поширено 19 год., покриття: території АР Крим та Херсонської обл.

— ТОВ «Чорноморська телерадіокомпанія» (багатоканальне, ефірне, супутникове ТБ) на суму 1 296 360,00 грн. Створено та поширено19 год 00 хв, покриття: території АР Крим та Херсонської обл.

— ПГО Телерадіокомпанія «Громадське радіо» (ефірне радіомовлення) на суму 600 400,00 грн., покриття: м. Краматорськ, м. Гірник, обсяг — 78 год.

— ТОВ «Чорноморська телерадіокомпанія» (багатоканальне, ефірне, супутникове ТБ) на суму 2 732 400,00 грн., покриття: території АР Крим, Херсонської обл. та Харківська обл., обсяг — 40 год.

— ТОВ «Телерадіокомпанія «Надія» (ефірне телебачення) на суму 1 504 800,00 грн., покриття: м. Первомайський та прилеглі регіони, обсяг — 22 год.

— ТОВ «Телерадіокомпанія «Світло» (супутникове телебачення) на суму 1 600 560,00 грн., покриття: Харківська обл., обсяг — 26 год.

— ТОВ «Телерадіокомпанія «Радіо-Ера» (ефірне радіомовлення) на суму 1 027 000,00 грн., покриття: Донецька та Харківська обл., обсяг — 130 год.

ТОВ Телерадіокомпанія «Вектор» (багатоканальне ТБ) на суму 1 230 000,00 грн., покриття: м. Лозова та прилеглі регіони, обсяг — 19 год.

— ПГО Телерадіокомпанія «Громадське радіо» (ефірне радіомовлення) на суму 1 556 100, 00 грн., покриття: м. Краматорськ, м. Гірник, обсяг — 198 год.

— ТОВ «ТРК «МОЖЛИВІСТЬ» (ефірне радіомовлення) на суму 418 700,00 грн., покриття: Луганська, Донецька, Харківська, Запорізька обл., обсяг — 53 год.

— ТОВ «Телебачення «КАПРІ» (багатоканальне ТБ) на суму 1 496 000,00 грн., покриття: міста Покровськ, Мирноград, Добропілля, Селидове, Новогродівка, Курахове, Костянтинівка та прилеглі до міст райони, обсяг — 22 год.

Загалом: 626 години, телебачення — 167 годин, радіо — 459 год.

Загальна сума: 14 761 920,00 грн.

Додаток 2.

Бюджетна програма 3901080 «Забезпечення інформаційного суверенітету України, розвиток мов корінних народів, що проживають на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим та м. Севастополь».

1. Створення та поширення інформаційного продукту на телебаченні для авдиторії Харківської та Луганської області на суму 2 436 000,00 грн., 35 годин. Пункт 2 Плану заходів. Договір виконано у повному обсязі.

2. Створення та поширення інформаційного продукту на телебаченні кримськотатарською та, за потреби, іншими мовами на суму 2 784 000,00 грн., 40 годин. Пункт 2 Плану заходів. Договір виконано у повному обсязі.

3. Створення та поширення інформаційного продукту на телебаченні для авдиторії Донецької області на суму 1 998 000,00 грн., 30 годин. Пункт 2 Плану заходів. Договір виконано у повному обсязі.

4. Створення та поширення інформаційного продукту на телебаченні на території Запорізької, Миколаївської, Херсонської областей та тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим та м. Севастополь на суму 4 872 000,00 грн., 70 годин. Пункт 2 Плану заходів. Договір виконано у повному обсязі.

5. Створення та поширення інформаційного продукту на радіо для авдиторії Донецької області на суму 1 627 920,00 грн., 190 годин. Пункт 2 Плану заходів. У ході виконання.

6. Створення та поширення інформаційного продукту на радіо для авдиторії Запорізької області на суму 860 000,00 грн., 100 годин. Пункт 2 Плану заходів. У ході виконання.

7. Створення та поширення інформаційного продукту на радіо для авдиторії Харківської області на суму 860 000,00 грн., 100 годин. Пункт 2 Плану заходів. Договір виконано у повному обсязі.

8. Створення та поширення інформаційного продукту на радіо для авдиторії Сумської області на суму 90 076,00., 11 годин. Пункт 2 Плану заходів. Договір підписано 29.09. У ході виконання.

Загалом: 576 годин, ТБ — 175 годин, радіо — 401 годин. Заплановані кошти на пункт Плану: 15 528 000,00 грн. На всю суму заключені договори.

9. Виготовлення та поширення друкованих матеріалів для населення тимчасово окупованих, деокупованих територій та громадян, які постраждали від війни, 300 000 євробуклетів відповідно до запитів ВЦА на суму 280 800,00 грн. Пункт 4 Плану заходів.

Заплановані кошти на пункт Плану: 830 000,00. Залишок: 549 200,00 грн.

10.Послуги з виробництва та поствиробництва відеоінформаційної продукції (5 відеороликів, хронометражем 30 сек. та 2 скорочені версії по 15 сек.) на суму 186 925,00грн. Пункт 3 Плану заходів.

Теми:

● Роз’яснення алгоритму дій працевлаштування ВПО або набуття статусу зареєстрованого безробітного та отримання ваучерів на навчання.

● Найгарячіші питання до НІБ.

11.Послуги з виробництва та поствиробництва відеоінформаційної продукції (5 відеороликів, хронометражем 30 сек. та 2 скорочені версії по 15 сек.) на суму 76 900,00грн.

Теми:

● Роз’яснення алгоритму дій пошуку зниклих безвісті

● Роз’яснення послуг НІБ

Заплановані кошти на пункт Плану: 1 140 000,00 грн. Витрачено: 263 825,00 грн. Залишок: 876 175,00 грн.

12.Послуга із створення інформаційної продукції з метою популяризації проєкту «Створення резерву працівників державних органів для роботи на деокупованих територіях України». Сума договору 83 860,00 грн. Пункт 1 Плану заходів.

Заплановані кошти на пункт Плану: 1 460 000,00 грн. Витрачено: 83 860,00 грн. Залишок: 1 376 140,00 грн.

13.Оголошено тендер на суму 400 тис. грн. на послуги із виготовлення та поширення друкованих матеріалів у рамках кампанії «Працевлаштування ВПО. Ти потрібен». Заплановано друк:

Євробуклет — 244 500 од.

Постери форматів А2, А3, А4 — 36 455 од.

14.На стадії підписання 2 договори щодо розповсюдження та демонстрування відеоінформаційної продукції на загальну суму 532 336,00 грн.

ДОВІДКА

щодо інформаційних кампаній, проведених Управлінням комунікації і преси Мінреінтеграції в 2023 році.

В 2023 році Управлінням комунікації і преси Мінреінтеграції проведено 2 інформаційні кампанії:

1. КРИМ — ЦЕ Україна

Час проведення: лютий — березень 2023 року

Первинна цільова аудиторія (ЦА): мешканці півострова, які залишились там та які змушені були виїхати, їхні близькі та родичі.

Загальна ЦА: вся Україна та міжнародна спільнота.

Мета інформкампанії — початок інформаційної реінтеграції населення півострова.

Взяли участь: 7 ЦОВ, а також більшість ОВА.

Поширені: наратив-бокс, меседж-бокс, численні матеріали у ЗМІ та на офіційних ресурсах органів та організацій.

Зокрема, 12 публікацій на ресурсах МОУ, 8 публікацій на ресурсах МВС, декілька десятків публікацій на ресурсах ОВА. Загалом в межах інформкампанії було поширено близько 400 матеріалів.

Організовано та проведено:

— тематичну прес-конференцію (м. Київ),

— фотовиставки (Київ, регіони),

— тематичне опитування населення,

— тематичну лекцію для столичних школярів з учасниками спротиву.

Робота для ВПО: ТИ ПОТРІБЕН!

Час проведення: 1 вересня — 20 листопада (кампанія триває)

Регіони охоплення: вся країна

Сегменти цільової аудиторії (ЦА):

· внутрішні переселенці, що потребують працевлаштування (таких, згідно статистики Єдиної інформаційної бази даних ВПО, близько 131 тис. осіб) та їхні родини;

· інші внутрішні переселенці працездатного віку (таких 2,1 млн осіб);

· співробітники Державної служби зайнятості, дотичних Міністерств та відомств, обласних військових адміністрацій;

· роботодавці;

· представники міжнародних гуманітарних організацій.

Мета:

Посилити комунікацію між ЦОВВ, Державною службою зайнятості, ОВА, міжнародними донорами та ВПО. За допомогою міжнародних організацій створити додаткові програми по професійному навчанню та перенавчанню ВПО. Стимулювати переселенців у їхньому пошуку роботи. Показати наявність актуальних вакансій в регіонах. Закликати роботодавців надавати частину робочих місць для ВПО.

Довідково:

· За даними Державної служби зайнятості, в регіонах роботу знаходять лише 0,1-3% від загальної кількості переселенців, що там живуть.

Чому ВПО не влаштовуються на роботу після переїзду на нове місце?

· відсутність структурованої інформації щодо реального стану на ринку праці в регіонах та наявності вакансій; слабка комунікація центрів зайнятості з громадськими організаціями, які займаються працевлаштування переселенців та органами місцевого самоврядування;

· небажання роботодавців наймати людей, які перебувають в їх регіоні тимчасово;

· небажання ВПО реєструватись та легалізовуватись на новому місці;

· проблеми з оформленням на роботу через брак документів, в тому числі — нерозірвані трудові відносини з попереднім роботодавцем;

· брак програм з працевлаштування ВПО на місцях.

Учасники інформкампанії:

· Мінреінтеграції та інші ЦОВВ

· Державна служба зайнятості

· ОВА

· Міжнародні гуманітарні організації

· Роботодавці (представники державного та недержавного секторів економіки)

· Громадські організації, що об’єднують ВПО та захищають їхні інтереси

· ЗМІ

Що зроблено та робиться на даний момент?

1. Відбулося 7 робочих нарад з ключовими учасниками кампанії (Мінреінтеграції, ДП «ІА «РЕ-ІНФОРМ», ДЦЗ, ОВА);

2. Розіслані та регулярно оновлюються робочі матеріали: наратив-бокс, меседжи, комунікаційна рамка, календарний план кампанії.

3. Розроблено макети та готується до друку візуальна продукція: близько 245 тис. євробуклетів, понад 36 тис. постерів з корисною та мотивуючою інформацією щодо працевлаштування для ВПО та роботодавців.

4. ДП «ІА «РЕ-ІНФОРМ» створило 2 відеоролики: щодо роз’яснення алгоритму дій працевлаштування ВПО та отримання ваучерів на навчання хронометражем 30 та 15 секунд кожен для всеукраїнської інформаційної кампанії «Ти потрібен».

5. Додатково ДП «ІА «РЕ-ІНФОРМ» з метою поширення в ефірі українського телерадіомовлення даних роликів у якості соціальної реклами отримало експертний висновок Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення щодо їхньої відповідності статтями 1, 12 Закону України «Про рекламу». Наразі ролики вже в ротації.

6. Щодня в межах кампанії поширюються інформаційні матеріали на офіційних ресурсах ОВА, РДА, міських та сільських рад, ОТГ, громад, а також — у незалежних ЗМІ. З початку кампанії в цілому поширено понад 350 матеріалів. В тому числі на ресурсах Мінреінтеграції та ІА «РЕ-ІНФОРМ»: близько 100 матеріалів.

7. Наступний етап кампанії, що запланований на кінець жовтня — листопад 2023, включатиме в себе проведення круглих столів, ярмарок вакансій та інших івентів, які розширять можливість працевлаштування ВПО в усіх регіонах, що їх приймають. Усі активності матимуть достатній інформаційний супровід.

Ефект, що очікується в результаті кампанії:

1. Посилення комунікації між роботодавцями, регіональними Центрами працевлаштування, міжнародними гуманітарними організаціями та ВПО.

2. Розробка місцевих програм працевлаштування та/або перекваліфікації ВПО.

3. Збільшення кількості працевлаштованих ВПО.