На цьому наголосила Віцепрем’єр-міністр Ірина Верещук під час наради, на якій обговорювались можливості отримання освіти українцями в Польщі й поляками – в Україні.
До наради долучилися представники Міністерства освіти і науки й Українського центру оцінювання якості освіти.
Говорили про необхідність тісної гуманітарної й освітньої взаємодії України та європейських держав. Передусім Польщі. Зокрема, про можливість включення польської мови до переліку навчальних предметів, з яких проводиться зовнішнє незалежне оцінювання.
«Об’єднання з поляками – запорука сталого розвитку та безпеки. Освіта і мова – це головні інструменти, з яких починається таке об’єднання. Маємо переходити до конкретних дій, щоб інтегруватися у європейський простір. Перший крок – вивчення мов країн-сусідів. І цей крок має бути обопільним: поляки готові включити українську мову як іноземну до переліку навчальних предметів. В той же час українська сторона має розробити стратегію складання іспитів з польської мови. І якщо для цього потрібно вносити зміни до законодавства, необхідно розпочинати цей процес вже сьогодні», – зазначила посадовиця.
Наразі для громадян Польщі в МОН України опрацьовують алгоритм визнання та зарахування результатів Egzamin maturalny (польська матура) при вступі до українських навчальних закладів.
Віцепрем’єрка наголосила на підтримці зареєстрованого в парламенті урядового законопроєкту № 8228-1. Він продовжить на 2023 рік скасування ДПА і ЗНО як конкурсного критерію доступу до освітніх закладів. Це спростить як нашим громадянам, так і полякам процес вступу до українських і польських навчальних закладів.
Своєю чергою представники МОН повідомили про умови вступу для українських випускників до польських закладів освіти. Так, у Польщі визнаються українські документи про базову загальну середню освіту (атестати про закінчення 9 класу). Так само як і результати ЗНО зараховуються для вступу у польські вищі навчальні заклади.
«Українська сторона відкрита до співпраці з Польщею на всіх рівнях, щоб забезпечити доступ нашої молоді до якісної європейської освіти», – резюмувала Ірина Верещук.